• +381 11 3015043
  • Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
  • Pon - Pet 8:30 - 16:30


Jedan od glavnih problema naših klijenata je upravljanje tehničkom dokumentacijom. Uvođenjem Autodesk Vault-a, ti problemi se u velikoj meri rešavaju. Dok je dokument u elektronskom obliku, vrlo lako se prati njegov status, istorija i izmene.

Problem nastaje kada se crtež odštampa i prosledi u proizvodnju ili na gradilište. Korisnik koji poseduje odštampan crtež ne može biti siguran da u rukama drži poslednju verziju dokumenta, niti može znati da je možda pre par trenutaka neko krenuo sa izmenama crteža.

Kako bi se rešio dati problem, TeamCAD je razvio posebno rešenje, koje se sastoji iz dva dela.

Prvi deo je Autodesk Vault Job server aplikacija, čija je uloga da generiše bar kod i automatski ga upiše na crtež.

Drugi deo je posebna aplikacija, koja na osnovu informacije dobijene očitavanjem bar koda sa crteža (bar kod čitačem) saopštava korisniku da li poseduje poslednju verziju dokumenta.

Provera se vrši u realnom vremenu, čitanjem dostupnih podataka iz Autodesk Vault-a. Korisnik će dobiti informaciju da ne može koristiti odštampanu verziju crteža, čak i u slučaju kada je inženjer pre samo nekoliko trenutaka preuzeo fajl i započeo izmene nad istim.

 

Za dodatne informacije možete nas kontaktirati na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. ili +381 11 301 50 43.

Vest pripremio: Vladimir Guteša, Senior Autodesk Application Engineer MFG, Autodesk Certified Instructor - Silver

 



Kako bi se udovoljilo zahtevima sve veće populacije, procenjuje se da je svetu do 2040. godine potrebno 94 milijarde dolara za novu infrastrukturu; od puteva do sistema za isporuku vode za piće. Ispunjavanje ovog zahteva biće veliki izazov. Zato je poboljšanje postojećih mogućnosti automatizacije softvera za projektovanje infrastrukture toliko važno – bez toga se ne može udovoljiti tim zahtevima. Ne samo da će poboljšana automatizacija ubrzati posao građevinskih inženjera zaduženih za sve kompleksne projekte, već će ih i osloboditi da usredsrede svoju energiju na rešavanje sve složenijih problema kreativnim rešenjima.

Autodesk preduzima prve korake na putu ka toj automatizovanoj budućnosti uvođenjem Dynamo-a za Civil 3D, popularnog otvorenog koda za vizuelno programiranje i pisanje skripti koje koriste inženjeri i projektanti kako bi pojedine procese ugradili u uobičajene radne tokove. Autodesk je razvio niz uobičajenih zadataka i rutina za građevinske inženjere kroz skripte.

Dynamo je već popularan kod arhitekata i inženjera koji koriste Revit u visokogradnji. Budući da inženjeri različitih disciplina često komuniciraju i sarađuju, dodavanje Dynamo-a u Civil 3D poboljšava efikasnost i Revita i Civil 3D programa.

Jedan od razloga popularnosti Dynamo-a je taj što je napravljen za inženjere i projektante, a ne programere. Skripte se pišu pomoću nodova. Nodovi predstavljaju AutoCAD i Civil 3D naredbe i funkcije. U stvari, Dynamo koristi isti, jak potencijal za modelovanje, koji se nalazi u AutoCAD-u. Nodovi se pojavljuju kao blokovi koji sadrže sve parametre dizajna za određeni element modela na kome se radi. Nodovi se zatim sastavljaju pomoću vizuelnog editora radi formiranja završne skripte. Ove skripte mogu ubrzati dugotrajne ili radne tokove koji se ponavljaju. Skripte se čuvaju u biblioteci i ponovo koriste po potrebi.

Video 
Korisna adresa

 


Proces stvaranja realističnih 3D modela u većini slučajeva ne može da se završi upotrebom samo jednog softvera, što 3D umetnik Léandre Hounnake i opisuje u svom procesu.  On za modelovanje biljke mesožderke koristi 3DS Max, Mudbox za detalje i ručno slikanje materijala, V-Ray za finalni render, a Photoshop za postprodukciju. Ovi programi su popularna kombinacija za pravljenje bilo kakvih 3D objekata. Kako bi došli do finalnog proizvoda proces stvaranja se sastoji iz nekoliko faza:

  • Nalaženje referenci objekta koji se modeluje
  • Grubo modelovanje geometrije
  • Detalji na geometriji visoke rezolucije
  • Izrada materijala
  • Obrada slike, odnosno render
  • Postprodukcija

U svom članku Léandre Hounnake opisuje ceo proces od ideje do finalnog realističnog prikaza biljke mesožderke. Detaljnije možete pogledati na ovom linku.

Vest pripremio: Igor Lekić, mas. inž. arh., Senior Autodesk AEC Application Engineer, Autodesk Certified Instructor


Strana 1 od 52

© 2019 TeamCAD d.o.o. Sva prava su zadržana.